الهياتم اليوم
مراقبة السلع التموينية  13401721
الهياتم اليوم
مراقبة السلع التموينية  13401721
الهياتم اليوم
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الهياتم اليوم

أهلا بك يا زائر فى الهياتم اليوم

الرئيسيةالرئيسية  الموقع الرسمىالموقع الرسمى  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  
للإعلان على الصفحة الرئيسية للمنتدى راسلونا على Hayatemtoday@yahoo.com

أوالإتصال على الرقم 01283953876
                   01201616424
مع تحيات :إداره منتدى الهياتم اليوم
أهلا ومرحبا بكم فى منتدى الهياتم اليوم

مراقبة السلع التموينية

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
حسين السيد
عضو ماسى
عضو ماسى
حسين السيد

ذكر

التِنِّين
المزاج : رايق

مراقبة السلع التموينية  Empty
مُساهمةموضوع: مراقبة السلع التموينية    مراقبة السلع التموينية  I_icon_minitimeالإثنين أكتوبر 04, 2010 4:26 pm

لقد ترددت كثيرا فى الرد على موضوع التموين و كنت مشاهد من بعيد
اشكر كل الابناء الذين سبوا جميع التجار فى الهياتم و اطلقوا عليهم (شوية حرمية )
و اشكر الاخ الذى اطلق عليهم شوية بقالين لراحوا و لا جم
الحمد لله اشكر الله تبارك و تعالى انا والدى رحمة الله علية كان اكبر التجار فى الهياتم و الحمد لله كانت سمعته ذى الجنية الدهب ذى ما الناس بتقول
طبعا معظمكم صغار السن لاتعرفون اشياء كثيرة حتى ان بعض المصطلحات التى كانت تكتب كانت خاطئة مثل المستودع و لكن مغفور لكم كل شىء
الاخ الفاضل / الليل و طوله تفضل و شرح لكم كل شىء بعد جلوسى معة و عرفته كل شىء المستودع اسمه ايه و ذاى الكميات دى بتكون ارصدة
و عرفته كل شىء و هو مشكور رد عليكم و كتب كل شىء و لكن اتهمت بانه هو انا و على العموم انا لا ادخل الا باسمى حتى يعلم الجميع من انا
المشكله ليست فى البقالين ذى الاستاذ الكتب ( مع كل الاحترام له البقالين دول ابنائهم اساتذه فى الجامعات )
المشكلة فى المستهلك لابد و ان يعرف كل انسان حقه و هو له ايه و علية اية
له كل ما يخرج من برنت الماكينة ( البرنت ) هو ورقة الحساب الخارجه من المكينة التى لدى التاجر ( البقالين )
و علية دفع المبالغ المطلوبة مضاف عليها دمغة التوقيع و المشال و احد يقول ايه لذمته المشال طبعا مش عارف ايه البينصرف على ما التموين يجى
فى المحل الخاص بالتاجر ( القالين الحرمية ) و مش عارف انه ممكن التاجر يجيب لسعادته سكر مينشربش و يجيب له شاى لاقط ( مش عارف تعرفوها ولالق)
بمعنى اصح لابد من دفع مبالغ للعاملين فى المستودعات ( الشركة العامة لتجارة السلع الغذائية بالجمله ) علشان يجيب كل حاجه كويسة و لابد من دفع لهم قيمة التحميل حد عارف العربية البتروح المحلة بتاخد كام و بتشيل اد ايه حد عارف منكم هامش الربح للتاجر الحرامى كام
للاسف الشديد كل دة ولا يعلم احد من كم يدفع التاجر من الضرائب سنويا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انا لا اقول جميع التجار كويسين و لكن فيهم اناس تخاف الله و بتعمل حساب لله فقط و ليس للعبد
ارجوا منكم لا تاخذوا الحابل بالنابل
معكم فية تجار حرمية و ياخد الكحل من العين و عاوزين تعرفوا مين همه مستعد اقول عليهم واحد واحد هم اتنين او ثلاثة فى الهياتم
و لكن هل سئلة ابوك وامك لماذا الصبر عليهم و ليه انت سايب بطاقتك عنده ليه ماتروحش مكتب التموين و تنقل عند تاجر محترم و يخاف الله
و لكن لو روحت عنده تطلب البطاقة هيكلك لان معظم الناس سيبه بطاقاتها طرفه

حل المشكلة ليس عند البقالين على حسب تعبيركم و لكن فى المستهلك فلابد من توعية الاهل بكل شىء و من حق اى مواطن ينقل بطاقته عند اى تاجر
بس ابعد عن هؤلاء الثلاثة و هم معروفين للجميع

للاسف الشديد هناك سرقات من انواع اخرى اسئلوا مدير المنتدى و هو يجاوب

رجاء كل من يقوم بالرد على الموضوع التزام حدود الياقة و الادب فى الحديث و على مسؤلى المنتدى مراعات ذلك
محمد بسيونى كسبر
The General Manager
The General Manager
محمد بسيونى كسبر

ذكر

القط
المزاج : زملكاوى جداااااااااا

مُساهمةموضوع: رد: مراقبة السلع التموينية    مراقبة السلع التموينية  I_icon_minitimeالإثنين أكتوبر 04, 2010 11:58 pm

بصراحه يا استاذ حسين كم كنت سعيد جدا بموضوعك
اللى فعلا ذكرنى بالاستاذ الفاضل حسين السيد الشيخ
الرجل الذى تعودنا منه الجراه والقوه فى قول الحق
انا معك فى كل موضوعك
وانا اتشرف جدا يالتجاره والتجار وكم كنت حزين جدا لاستهان احد الاعضاء بهذه المهنه الشريفه
الحمد لله كان جدى تاجر ووالدى اشتغل فى التجاره
وانا كنت صاحب محل ولكن انشغالى بدراسه الهندسه لم اكمل

احنا وصلنا للنقطه هامه وهى توعيه الناس
اذن لابد من طرح افكار لتوعيه اهل قريه الهياتم
للحمايه من اى استغلال من اى تاجر
https://hayatemtoday.7olm.org
ابراهيم المسلمي
المراقب العام
المراقب العام

ذكر

الخنزير
المزاج : الحمد لله

مُساهمةموضوع: رد: مراقبة السلع التموينية    مراقبة السلع التموينية  I_icon_minitimeالثلاثاء أكتوبر 05, 2010 7:04 pm

بالنسبه لرد موضوع الاستاذ حسين السيد انا مش هدافع عن حد بس تكرم الاستاذ وائل مشكورا ورد علي الاخ المحترم العضو اللي قال بقالين ورد عليه كويس كمان وفهموا الصح من الغلط وباسلوب حضاري ايضا
وعشان كده انا شخصيا لما لقيت موضوع كاتبه الاسطورة عن الاقنعه رديت عليه وكتبت موضوع الاسم المستعار والحقيقه كانت بسبب المواضيع اللي زي دي اللي بتتناقش وعشان الشخص مش معروف يقول اللي هو عايزة طبعا مينفعش
هو فيه سلبيات كتير جدا بس بردو فعلا في تجار يعرفوا ربنا وتجار العكس فيه بردوا اعضاء يناقشوا باحترام ولا وبيردوا الغلط كمان لو شافوه حتي لو ده هيجي عليهم هما شخصيا وشكرا
الليل و طوله
عضو نشيط
عضو نشيط

مُساهمةموضوع: رد: مراقبة السلع التموينية    مراقبة السلع التموينية  I_icon_minitimeالثلاثاء أكتوبر 05, 2010 7:55 pm

موضوع فوق الممتاز و توضيح اكثر من رائع و ايضا حل للمشكلة من جزورها
ليس بالصوت العالى و ليس بالكلام النشاذ و لكن بالعقل و المنطق فعلا الكبير كبير
و احمد الله سبحانه و تعالى اننى اعرف شخص مثلكم فنعما الاخ و نعم الصديق
بل و نعم الاب
المشكله ليست عند التجار و لكن المشكله فينا جميعا انا تموينى فى الجمعية التعاونية
( ابراهيم فيشار ) سوف اقوم بنقلها فورا عند الاستاذ/ حسين على فكرة من اقدم التجار فى الهياتم
هو عم الحاج سيد الشيخ رحمة الله علية و خليفته هو الاستاذ/ حسين و معلومه التموين مش باسم
الاستاذ/ حسين باسم ام مصطفى ودة مش اعلاان له لانه فعلا يخاف الله

احبائى الكرام اتهمت باننى حسين الشيخ من الاخ المدير العام و نائبة و بعض الاخوة و لكن اتمنا ان اكون
مثل هذا الشخص

ارجوا منكم توعية اهاليكم جميعا كما اوضح لنا الاستاذ/ حسين
الاخ ابراهيم المسلمى مش فاهم كلامك انت عاوز تقول ايه بص على اعمار الاعضاء فى المنتدى هتلاقى معظمهم اقل من 20 سنة
و فرحنين انهم دخلين على المواقع و بيكتبم بس لواحد منهم اتعرف هو مين و ابن مين ايه هيكون الرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ابراهيم المسلمي
المراقب العام
المراقب العام

ذكر

الخنزير
المزاج : الحمد لله

مُساهمةموضوع: رد: مراقبة السلع التموينية    مراقبة السلع التموينية  I_icon_minitimeالثلاثاء أكتوبر 05, 2010 8:10 pm

هو ده اللي انا بقولوا بالظبط ان الواحدبيدخل باسم مستعار ويقول اللي هو عايزوا وده مينفعش طبعا وانا متاكد هو لو معرف نفسه كويس مش هيقدر يقول ربع رايه بالجراه دي وياريت منسمهاش جراه لان اسمها معروف ؟؟؟؟؟؟؟؟
بقول يوم وائل القصاص تكرم علي رد احد الاعضاء اتهم وتحدث عن التجار جميعم باسلوب غير حضاري وقال بقالين وحراميه وخلافه رد وائل عليه وقالوا متهنش مهنة حد واتكلم من غير اهانه اي شخص
وانا رديت علي موضوع كان عضو كاتبه وقلت ان مينفعش كل واحد مش معرف نفسه يتكلم ويقول ويتهم عرف نفسك عشان لو غلط تتحمل غلطك بشخصك متكونش مستخبي وتتكلم باعامي يعني اتفهم كلامي يا الليل وطوله
الليل و طوله
عضو نشيط
عضو نشيط

مُساهمةموضوع: رد: مراقبة السلع التموينية    مراقبة السلع التموينية  I_icon_minitimeالأربعاء أكتوبر 06, 2010 12:34 pm

Eng/M.Kosber كتب:
بصراحه يا استاذ حسين كم كنت سعيد جدا بموضوعك
اللى فعلا ذكرنى بالاستاذ الفاضل حسين السيد الشيخ
الرجل الذى تعودنا منه الجراه والقوه فى قول الحق
انا معك فى كل موضوعك
وانا اتشرف جدا يالتجاره والتجار وكم كنت حزين جدا لاستهان احد الاعضاء بهذه المهنه الشريفه
الحمد لله كان جدى تاجر ووالدى اشتغل فى التجاره
وانا كنت صاحب محل ولكن انشغالى بدراسه الهندسه لم اكمل

احنا وصلنا للنقطه هامه وهى توعيه الناس
اذن لابد من طرح افكار لتوعيه اهل قريه الهياتم
للحمايه من اى استغلال من اى تاجر
كسبر قال كده طبعا يا محمد انت عارف مين حسين السيد او بمعنى اصح تعرف حسين السيد الشيخ و تعرف انه اول من وقف امام اى ظالم و على العموم
اسئل ابراهيم الفيشاوى عنه هو قالى اكتب الكلام دة و الله انا معرف ايه علاقته با الاخ / ابراهيم الفيشاوى بس العرفه ممكن يكونوا قرايب
يقول رسول الله صلى الله علية و سلم فى حديثه الشريف فيما معناة ( تسعة اعشار الرزق قى التجارة ) صدق رسول الله
محمد بسيونى كسبر
The General Manager
The General Manager
محمد بسيونى كسبر

ذكر

القط
المزاج : زملكاوى جداااااااااا

مُساهمةموضوع: رد: مراقبة السلع التموينية    مراقبة السلع التموينية  I_icon_minitimeالأربعاء أكتوبر 06, 2010 1:15 pm

انا من غير ما اسال
انا عارف كويس مين الاستاذ حسين السيد
وفى اى اسره نشا
ومش معنى خلاف بسيط حصل بينا فى يوم من الايام
اقدر اقول حاجه مش موجوده فى الاستاذ حسين
هو زى والدى تمام وهو عارف بكده
ومهما يحصل مش هاتبوظ العلاقه الى بينا ابدا ان شاء الله
https://hayatemtoday.7olm.org

مراقبة السلع التموينية
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» المقررات التموينية واسعارها
» المصيلحى: مراقبة المخابز تحتاج ملائكة
» المقررات التموينية واسعارها ابتداءا من 1 يوليو 2010
» خاص.. جمعة: أتمنى التوفيق في مراقبة روني.. وسأشجع الجزائر في المونديال
» عيد ميلاد مراقبة المنتدى ( حبيب الروح) وعيد ميلاد الاستاذ المحترم (حامدhamed (